Bir uzaylı tehdidiyle yüzleşmek
Yönerge 8020, Until Dawn ve The Quarry yaratıcıları tarafından geliştirilen, düşman gezegen Tau Ceti f'ye düşen Cassiopeia gemisi mürettebatına odaklanan ücretli bir bilim kurgu hayatta kalma korku ve macera oyunudur. Hayatta kalanlar, avını mükemmel bir şekilde taklit edebilen ölümcül bir uzaylıyla yüzleşmek zorundadır.
Yönerge 8020, oyuncunun düşman ortamda hayatta kalmak için şeyler yapmasına izin verir, ancak hızlı bir şekilde yalnız olmadıklarını keşfederler. Oyun, kaçınma ve yaratığı alt etme etrafında döner, bu da mürettebat arasında sayılarının azalmasıyla birlikte artan bir paranoya ve güvensizlik yaratır.
Akıl almaz olanı hayatta kal
Directive 8020’in anlatı odaklı oyun yapısı en büyük özelliğidir: oyun, oyuncu seçimi ve sinema anlatımı üzerinde büyük bir vurgu yapmaktadır. Yaptığınız seçimler sadece ekibin hayatta kalmasını etkilemekle kalmaz, aynı zamanda insanlığın geleceği için de ağır sonuçlar taşır. Karanlık gemi koridorlarında gezinirken, korkuyu artıran atmosferik bir müzik ve olağanüstü ses performansları eşliğinde yoğun bir gerilim hissedersiniz.
Oyunda, kimin insan olduğunu belirlemeye çalışacaksınız ve kimin uzaylı organizma tarafından ele geçirilmiş olabileceğini anlamaya çalışacaksınız. Oyun mekanikleri hayatta kalmaya odaklanır. Hayatta kalmak için gizlilik, hızlı refleksler ve doğaçlama silahlara güvenmeniz gerekecek. Kontroller fena değil, ancak hızlı zaman olaylarını ve aniden gelen gerilim dalgasını ustalaşmak için biraz pratik gerektiriyor. Grafikler karamsar ama gerçekçi, harika bir ses tasarımı ile birlikte.
Oyundaki uzaylı tehdit sizi tetikte tutar, çünkü göz önünde gizlenebilir ve her etkileşim potansiyel bir ölüm cezası olabilir. Ancak, oyunun yavaş temposu, daha fazla aksiyon odaklı oyun arayan oyuncular için cazip olmayabilir. Ayrıca, silah seçeneklerindeki çeşitlilik eksikliği tekrarlayan çatışmalara yol açabilir. Neyse ki, donanım konusunda çok seçici değil, bu da genel olarak olumlu bir oyun deneyimi sunuyor. Ayrıca, oyuncular oyunun henüz çıkmadığı için çıkmasını beklemek zorunda kalabilirler.
Yeni bir karakter olarak Laure Eisele'i tanıtıyor
Laure Eisele, oyunda yeni bir karakter olarak ilginç ve etkileyici bir varlık olarak ortaya çıkıyor. Cassiopeia'nın Kıdemli Görev Sorumlusu ve baş tasarımcısı olarak, onun zekası ve titiz el işçiliği gemideki her sisteme yerleşmiştir. Eisele sadece teknik becerileriyle liderlik etmekle kalmaz—o, bir taslaktır. Onun rolü işlevsel olmaktan daha fazlasıdır; vizyoner bir roldür. Parlaklığı saygı kazanırken, aynı zamanda ona büyük bir baskı da getirir—görevdeki herhangi bir başarısızlık derin bir şekilde kişisel hissedilir. O, Corinth’in hırsının omurgasıdır.
Yetenek ve disiplin yayarken de, Eisele’nin soğuk tavrı içsel bir mücadeleyi gizler. İnsan etkileşimi koddan daha az sezgisel olduğundan, yardım ettiği ekibin arasında kaybolmuş gibi hissediyor. Yine de, sınırları zorlama isteği belirgindir. Geminin yapısından gizemli AI'sı The Oracle'a kadar, Eisele’nin etkisi derindir ve riskler daha yüksek olamazdı.
Kimseye güvenme
Yönerge 8020, gergin hayatta kalma korkusu ve psikolojik gerilim karışımını kesin bir şekilde oluşturuyor. Avını taklit edebilen uzaylı tehdit, yolculuğunuz sırasında oyundaki her mürettebat üyesini sorgulamaya zorlayarak sürekli bir paranoya hissi yaratıyor. Oyun içindeki bazı küçük sorunlara rağmen, bu macera oyunundaki seçim odaklı hikaye anlatımına verilen ağır vurgu, her kararın etkili hissettirmesini sağlıyor.